...

راهنمای چیدمان اسپیکرها در سینمای خانگی و سیستم های صوتی

راهنمای چیدمان اسپیکرها در سینمای خانگی و سیستم های صوتی

چیدمان مناسب برای بلندگوهای سیستم سینمای خانگی:
احتمالا مهمترین قسمت راه اندازی سیستمهای صوتی از قبیل ساندبار، سینمای خانگی و غیره، چیدمان بلندگوها و ساب ووفرها میباشد.فاکتورهایی از قبیل نوع بلندگوها ، شکل اتاق و آکوستیک قطعا در چیدمان بهینه بلندگوها تاثیر گذار هستند.
در هر حال بعضی خطوط راهنما برای چیدمان بلندگوها وجود دارند که به عنوان نقطه شروع میتوان از آنها پیروی کرد و برای اکثر نصبهای اساسی، همین نکات کافی هستند.مثالهای زیر برای یک اتاق مربع شکل یا تقریبا مستطیل شکل است.  

چیدمان بلندگوهای سیستم 1.5 کاناله

چیدمان مناسب بلندگوهای سیستمهای صوتی

بلندگوی کانال مرکزی جلو: این بلندگو را مستقیما در جلو ناحیه نشیمن قرار دهید حال یا بالا یا پائین تلویزیون .
ساب ووفر: ساب ووفر را سمت چپ یا راست تلویزیون قرار دهید.
بلندگوهای اصلی راست و چپ جلو: این بلندگوها را به فاصله مساوی از بلندگوی مرکزی جلو ، حدودا  با زاویه 30 درجه از کانال مرکزی قرار دهید.
بلندگوهای راست و چپ Surround: این بلندگوها را در سمت راست و چپ، درست در کنار یا کمی پشت سر شنونده ، حدودا با زاویه 90 تا 110 درجه از کانال مرکزی قرار دهید.این بلندگوها را میتوانید بالاتر از سطح شنونده قرار دهید.

 

چیدمان بلندگوهای سیستم 1.7 کاناله
بلندگوهای مرکزی و اصلی راست،چپ جلو و ساب ووفر مشابه چیدمان 1.5 کاناله میباشند.
بلندگوهای راست و چپ Surround: این بلندگوها را در سمت راست و چپ محل شنونده - در یک خط راست  یا کمی پشت سر شنونده-حدودا با  زاویه 90 تا 110 درجه از بلندگوی مرکزی قرار دهید.این بلندگوها را میتوانید بالاتر از سطح شنونده قرار دهید.


بلندگوهای پشت Surround : این بلندگوها را پشت سر شنونده- کمی به سمت راست و چپ حدودا با  زاویه 140 تا 150 درجه از بلندگوی مرکزی جلو قرار دهید. این بلندگوها را میتوانید بالاتر از سطح شنونده قرار دهید.

اطلاعات بیشتر
برای کمک به چیدمان، میتوانید از قابلیت تولید تن تست که در این نوع سیستمهای صوتی در دسترس میباشد استفاده کنید تا سطح ولوم را تنظیم کنید و در عین حال از وصل بودن و کارکردن تک تک بلندگوها مطمئن بشوید.


enlightenedدانلود نسخه پی دی اف  |  چیدمان مناسب بلندگوهای سیستمهای صوتی